Bitkisel Üretime Destekleme Ödemesi Yapılmasına Dair Tebliği (Tebliğ No: 2015/21) 27.05.2015 tarih ve 29368 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Türkiye tarım havzaları üretim ve destekleme modeline göre yağlı tohumlu bitkiler ve hububat baklagil fark ödemesi desteği ile ilave sözleşmeli üretim desteği anılan tebliğ hükümleri çerçevesinde yürütülmektedir.
2015 yılı ürünlerinde fark ödemesi desteği miktarları kilogram başına; yağlık ayçiçeği için 30 kr, soya fasulyesi için 50 kr, kanola için 40 kr, aspir için 45 kr, dane mısır için 4 kr, buğday, arpa, çavdar, tritikale, yulaf için 5 kr, çeltik için 10 kr, kuru fasulye, mercimek ve nuhut için 20 kr olarak belirlenmiştir. Ayrıca sözleşmeli olarak üretimi gerçekleştirilen yağlık ayçiçeği, aspir, kanola ve soya için ilave olarak dekara 15 TL destekleme ödemesi belirlenmiştir.
2015 yılında yukarıda bahsedilen ürünleri üreterek satan çiftçilerimizin fark ödemeleri desteğinden faydalanabilmeleri için bu ekilişlerini 2015 Çiftçi Kayıt Sisteminde güncellemesi ve 01 Ekim 2015 tarihinden itibaren Çiftçi Kayıt Sistemine kayıtlı olduğu İl – İlçe Müdürlüğüne son başvuru tarihi olarak belirlenen; yağlık ayçiçeği, soya fasülyesi, kanola ve aspir için 1 Nisan 2016, dane mısır, buğday, arpa, çavdar, tritikale, yulaf, çeltik, kuru fasulye, nohut ve mercimek için ise 29 Nisan 2016 tarihine kadar başvurması gerekmektedir. Bu tarihten sonraki başvurular kesinlikle kabul edilmeyecektir.
İstenen Belgeler:
1. Başvuru Dilekçesi (İl Müdürlüğünden temin edilecektir),
2. Üretim sezonuna ilişkin hasat tarihi ile son başvuru tarihi arasındaki süreyi içeren alım satım belgesinin aslı ve fotokopisi (müstahsil makbuzu veya fatura) ve onaylı borsa tescil beyannamesi,
3. 2015 yılı ürünü aspir, kanola ve soya fasulyesi fark ödemesi desteği almayı hak ettiği ürünü sözleşmeli olarak üretenlerden sözleşme belgesi.
Not: İstenen belgelerin kayıp veya zayi olması durumunda belgeyi düzenleyen kuruluştaki nüshasının noterce tasdikli örneği dikkate alınacaktır.
İL GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ
14.09.2015